Gran Via de les Corts Catalanes

Última notícia (22 oct 2014)

El primer semestre de 2015 començarà la construcció dels túnels soterrats de Les Glòries

Ja hi ha data per a l'inici de la construcció dels túnels de la plaça de Les Glòries. Es començaran a construir durant el primer semestre de l'any que ve i serviran per canalitzar en trànsit d'entrada i sortida de la ciutat, uns 90.000 cotxes al dia, per sota la plaça i que tindran una longitud total de 957 metres.

 

Es tracta de dos tubs independents, cada un amb un sol sentit de circulació, que seguiran el traçat de la Gran Via. L'alcalde Xavier Trias ha destacat que “comencem a avançar d'una manera imparable per construir el túnel que creuarà sota la Gran Via. Això no és fàcil, és complex”, ha afegit l'alcalde que a més ha dit que “d'aquí a uns anys podrem dir que Glòries sí que és una autèntica centralitat”.

L'obra s'executarà en dues fases. La primera i més delicada, la del tram entre Cantellejos i Badajoz. Els túnels passaran per sota dels túnels ferroviaris i el del metro de la L1 . Serà la part més profunda i arribarà fins als 25 metres per sota el nivell de la plaça. Per assegurar totes aquestes infraestructures, es construiran unes pantalles que evitaran cap ensurt durant la construcció del túnel i en cap moment s'interromprà cap transport públic. La segona fase anirà entre Badajoz i la Rambla del Poblenou. Cada fase està previst que tingui un temps d'execució de 24 mesos. En total dos túnels de prop d'un quilòmetre que es preveu que entrin en funcionament durant el 2019.

De la seva banda el Tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà, Antoni Vives, ha explicat que “els túnels que es construeixen són de caràcter urbà. Per sobre la continuïtat verda ha de ser incontrovertible”.

Els túnels estaran dotats de les darreres tecnologies en eficiència energètica . Per exemple s'està estudiant la forma per aconseguir que el pas del vehicles generin l'energia necessària per il·luminar els túnels, una possibilitat podria ser per fricció.

Avança la urbanització provisional de la plaça de Les Glòries

Paral·lelament als túnels avança la urbanització provisional de la Plaça de es Glòries perquè els ciutadans puguin gaudir de la plaça mentre es fan les obres de construcció del nou parc. Per exemple ja està alçada l'estructura de la pèrgola que acollirà fires i propostes veïnals. També entra en funcionament el carril bici que travessa la plaça pel mig.

El projecte de les Glòries és un dels més importants que s'han plantejat a la ciutat en els últims anys i avança a tota velocitat. En menys de set mesos s'ha deconstruit l'anell viar i s'han construït es accessos provisionals en superfície.

 

Padilla - Gran Via descongestionada

Gràcies a una suggerència de les AVV, mobilitat ha dotat tots 4 carrils (abans 2) desde Padilla sud per creuar la Gran Via, en uns fase semafòrica de curta durada. Aquest fet provocava cues (i retards a la línia 62) que s'extenien fins al carrer Ribes. Actualment en quasi cada fase semafòrica oberta, poden passar tots els cotxes/busos/bicis que s'estaven esperant.

 

Nom:

Corts Catalanes, Gran Via de les

Descripció:

Per les antigues Corts Catalanes. La cort comtal convocada l'any 1098 per Ramon Borrell és la primera reunió de Corts de què es té coneixement. Pròpiament, les Corts Catalanes daten de l'any 1192, any en el qual el braç popular participa per primer cop a l'assemblea de pau i treva.

Data d'aprovació:

22/06/1979

Noms anteriors:

Av. de José Antonio Primo de Rivera, 07/03/1939; Av. de las Cortes Catalanas, 04/02/1931; Cortes, abans 1900; Lletra N (Pla Cerdà); Núm. 11 (Pla Cerdà)

Districtes:

EIXAMPLE (02), SANTS-MONTJUÏC (03), SANT MARTÍ (10)

 

Hemeroteca i documentació annexe

Enllaç
Descripció
Data
La Gran Via travessa les Glòries a dos nivells
22 febrer 2014
Barcelona posarà radars a la Gran Via per garantir que no se superin els 50 km/h. Seran a l'altura del carrer Bilbao, d'entrada a la capital, on també hi haurà panells de control de pol·lució
26 octubre 2009
Tres opcions per al carril exclusiu de bus entre Alella i la Gran Via
| El govern estudia la millor solució per salvar el nus entre la C-31 i la ronda Litoral | Els busos no aniran per via segregada per la manca d'espai per ampliar l'autopista | L'obra estarà llesta durant l'any 2009
5 abril 2007
Article sobre Barcelona: la 8a ciutat amb més contaminació
20 set 2007
Article sobre Barcelona: la 8a ciutat amb més contaminació
20 set 2007
Els beneficis per a la salut pública de la reducció de la contaminació atmosfèrica a l’àrea metropolitana de Barcelona
20 set 2007
Gràfic de les ciutats més contaminades del món
20 set 2007
Tornar a la pàgina principal