Bus
Última notícia (17 feb 2014)

Modificacions al bus 7, H12, 60, 92, N2, N7

Els taxis i les línies 7, H12, N2 i N7 d'autobús seguiran travessant horitzontalment el centre de la plaça de les Glòries per carrils reservats, tot i que se n'anul·len o desplacen les parades. Les línies 92 i 192 creuaran la plaça verticalment pel nou eix Badajoz-Independència. A partir de dilluns, es tanca la sortida del metro de Glòries que hi ha a l'interior de la plaça.

Línies H12 (Gornal – Besòs Verneda) i 7 (Zona Universitària – Diagonal Mar): des d'avui, travessen la plaça de les Glòries per carrils reservats. En sentit Llobregat, tenen una parada provisional a Glòries-Meridiana i s'anul·la la parada de l'H12 davant del número 380 de la Gran Via. En sentit Besòs, la parada més pròxima a la plaça és a la Gran Via passat Los Castillejos, davant dels nous Encants.

Línies N2 i N7 : els autobusos nocturns també travessaran la plaça de les Glòries pels carrils reservats per a la circulació de busos i taxis.

Línia 92 (Gràcia – Pg. Marítim): deixa de pujar pel carrer de la Ciutat de Granada i la Diagonal, perquè ho fa recte per Badajoz i Independència. En sentit mar, deixa de fer les parades a l'interior de l'anella de circulació de les Glòries.

Línia 192 (Hospital de Sant Pau – Poblenou): baixa directe pel carrer de Bilbao, sense fer el bucle per la Gran Via. En sentit ascendent, deixa de passar per Ciutat de Granada i Diagonal i puja per Badajoz, com la 92.

Pel que fa a la línia 60 (Pl. Glòries – Zona Universitària), des del novembre passat té l'origen i el final al carrer del Perú, a l'altura de la rambla del Poblenou, per la qual cosa no experimenta variacions de recorregut ni de parades.

Comencen les afectacions de mobilitat a l’entorn de la plaça de les Glòries

Pel que fa al transport públic, l’accés a l’estació de Glòries de l’interior de la rotonda queda provisionalment anul·lat. Les línies d’autobús han adaptat els recorreguts de totes les línies i s’han traslladat de manera provisional algunes de les parades. Les línies que circulen per la Gran Via (7, H12, N2, N7) disposaran d’un carril bus habilitat que travessarà la plaça.

La línia 92 elimina el seu pas pel costat mar de la rotonda, incorpora una nova parada i baixa per Independència-Badajoz fins a la Diagonal, on reprèn l’itinerari habitual. En sentit muntanya, el 92 es connecta per l’eix Badajoz-Independència i guanya una nova parada sota la torre Agbar abans de creuar la Diagonal. El 192 varia el recorregut i té parades al carrer de Bilbao i la Línia 60 té l’orígen i final al carrer del Perú, cantonada amb la rambla del Poblenou.

L’Ajuntament ha previst una campanya de comunicació amb informació sobre els itineraris amb els diferents recorreguts alternatius.

2a fase de la nova xarxa bus ortogonal
Mallorca i València: desapareixen les línies 43 i 44 per la H10

Accediu a la info a la pàgina de TMB i a

Comencen a circular els busos de la nova xarxa
Desapareixen la línia 10 i 56 per la H12 i la V21.

Accediu al web de la nova xarxa que ha publicat TMB. També a la pàgina del bus de la nostra web.

La propera tardor Barcelona estrenarà cinc línies noves d'autobús que creuaran la ciutat en recorreguts en línia recta. Serà la primera fase d'un projecte que preveu la creació de 28 línies noves, vuit de les quals entraran en funcionament abans que s'acabi el 2013.

Les cinc línies que començaran a funcionar a l'octubre cobriran 90 quilòmetres. L'objectiu, segons l'Ajuntament, és que tothom pugui tenir una parada a 300 metres de casa i incrementar la freqüència de pas fins als 5-8 minuts. El disseny radial dels recorreguts, amb sentits vertical, horitzontal i diagonal, permetran creuar la ciutat en menys de 40 minuts.

En aquesta primera fase es posaran en marxa cinc eixos: l' Eix Gran Via , que unirà el Besòs i el Gornal per la Gran Via, l' Eix ronda del Mig , que anirà des de la Zona Universitària fins a Fabra i Puig, l' Eix Sants-Sarrià , que unirà la plaça d'Espanya amb la zona de Sarrià, l'E ix Marina – túnel de la Rovira , que farà el recorregut de Montbau al passeig Marítim i l' Eix Paral·lel-Sants , un eix de recorregut en diagonal que anirà de Torre Melina al passeig Marítim.

Les noves línies tindran una imatge i nomenclatura diferenciada de la xarxa actual per facilitar-ne l'ús. Les línies verticals se senyalitzaran amb el color verd i les horitzontals s'identificaran amb el blau.

Per implantar les primeres línies de la nova xarxa s'hauran de fer un seguit d'actuacions urbanístiques que l'Ajuntament ha pressupostat en 600.000 euros. Una de les intervencions principals serà la creació d'un carril bus doble a la Gran Via, entre els carrers de Vilamarí i la rambla de Catalunya en sentit Besòs. Això implicarà desplaçar la circulació d'un dels carrils del tronc central al lateral del cantó mar.

La fase següent començarà a implantar-se la primavera de l'any que ve amb quatre línies noves. A la tardor de 2013 se n'introduiran quatre més. La xarxa completa tindrà 28 línies noves .

 

Servei de bus a les Glòries, abans de la implantació de la xarxa ortogonal

Actualment presten servei al voltant de la plaça de les Glòries Catalanes les línies de bus: 7 Diagonal Mar - Zona universitària, 56 Besòs - Collblanc , 60 Glòries - Ronda de dalt - Zona universitària, 62 Pl. Catalunya - Ciutat Meridiana, 92 Gràcia - Pg. Marítim , 192 Hospital de Sant Pau - Poblenou , B21 Ronda de Sant Pere - Santa Coloma de Gramanet , i les línies nocturnes N0 Portal de la Pau - circumval.lació, N2 Collblanc - Glories - Montigalà, N3 Av. Xile - Consell de Cent - Ciutat Meridiana , N7 Pl. Espanya - L'Auditori .


Actualment la 56 és la H12

Bus interurbà: B21 Ronda de Sant Pere - Santa Coloma de Gramanet

Hemeroteca, enllaços i documentació annexe

Enllaç
Descripció
Data
Comencen a circular cinc noves línies de la xarxa ortogonal d’autobusos
18 nov 2013
Implantació de la nova xarxa ràpida del RetBus. 1a fase pel 2011, amb les noves línies H2 (substituirà la 56) i la V5 (substituirà la línia 10).
15 març 2011
Transports Metropolitants de Barcelona
Online
Tornar a la pàgina principal